Barcelona, Beijing, Bensheim, Berlin, Biała Rawska, Białystok, Bonn, Buenos Aires, Cordoba, Czeladź, Frankfurt am Main, Góra św. Anny, Hamburg, Hannover, Helsinki, Hohenheim, Kraków, Las Vegas, Łódź, Malbork, Mejszagoła, Montreal, München, New York, Nowa Huta, Nowa Ruda, Oberursel, Philadelphia, PA, Praha, Ratingen Rawka, Reims, Sosnowiec, Strzelin, Tarnów, Tel Aviv, Tomaszów Mazowiecki, Vienna, Warszawa, Wrocław, Zakopane, Zawoja, Złotów, Żory
środa, 30 grudnia 2015
Jerzy Piątkowski: Na szczęście można czekać, przy filiżance kawy
Jerzy Piątkowski
 Wczoraj w pobliżu Niepołomice, Poland ·

Na szczęście można czekać, przy filiżance kawy;
w kawiarni, w domu, albo w przydomowym ogródku.
- Do zmierzchu ... i w dzień od deszczu łzawy,
z tęsknotą jak kwiat piołunu ... i w melancholijnym smutku.


Można patrzyć zza szyby, lub zza zwiewnej firanki;
gdy tchnienie wiatru - mgły rozwiewa ...
przynosi z ogrodu zapach bzu, lub macierzanki,
albo radość ptaszyny, która coś śpiewa ... i śpiewa.

Na szczęście można czekać, przy filizance herbaty;
gdy myśli są za miastem, w lesie i przy zachodzie słońca.

- Można i trzeba ... wyjść szczęściu naprzeciw,
świat w możliwości obfity jest i bogaty,
dopóki krew tętni ... tętni gorąca.

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10208496863998599
sobota, 13 marca 2010
Jerzy Terpiłowski, Bohdan Urbankowski, Romuald Szeremietiew - Władze Stowarzyszenia Pospolite Ruszenie

W pragnieniu podzielenia się uczuciem głębokiego smutku z powodu tragicznej śmierci znacznej części polskiej elity politycznej pozwalam sobie przesłać wszystkim adresatom mojej książki e-mail wyrazy serdecznego szacunku. Proszę także o otwarcie strony internetowej wersji pisma "Tradycja" ( www.tradycja.info.pl ) - wydawanego przez Stowarzyszenie "Pospolite Ruszenie".W aktualnym numerze zawarliśmy treści, które przy tej bolesnej okazji chcemy przekazać .
Z  poważaniem - Jerzy Terpiłowski.

Cała Polska jest pogrążona w żałobie (...) katastrofa staje się impulsem powszechnej solidarności, patriotycznego ożywienia, obywatelskiego uświadomienia konieczności naprawy państwa. Polacy wychodzą z odrętwienia, w którym ich utrzymywano od czasu tak zwanej transformacji ustrojowej. Odrzucają symulakry - fałszywy obraz rzeczywistości, gotowe frazesy -  tworzone przez znaczną część mass-mediów. Przejrzeli na oczy i nie dadzą się dalej wzajemnie skłócać ani napuszczać na sąsiadów. Zaczynają nazywać sprawy po imieniu. Dość!! Polska ma być Polską, a nie krajem z którego najlepiej zawczasu wyemigrować, żeby nie stać się w nim, prędzej czy później, obywatelem drugiej kategorii. W tym ożywieniu jest nadzieja, której właściwy sens rozumieją tylko sami Polacy. Nie trzeba im nic tłumaczyć, wyssali go bowiem z mlekiem swych matek i pojmują z pokładów polskiej tradycji narodowej. Polska dla Polaków? Tak, a to znaczy: dla wszystkich obywateli Rzeczypospolitej, którzy bez względu na pochodzenie czy wyznawaną religię zgadzają się na stosowanie tych wzorów myślenia i zachowania, które niegdyś stworzyły z Polski światowe mocarstwo. Inni mogą być naszymi drogimi gośćmi, ale tym, którzy poniżają polskość, dziękujemy.                        - Jerzy Terpiłowski

Stowarzyszenie
Ogólnopolskie Stowarzyszenie Pospolite Ruszenie
Data rejestracji w sądzie: 21.06.2005.
Data otrzymania statusu opp: 19.12.2005.
Numer KRS: 0235853
Regon: 140180692
NIP: 527-248-71-19

Władze Stowarzyszenia

Zarząd:
Prezes: Jerzy Terpiłowski
Wiceprezes: Ewa Brzostowska  
Wiceprezes: Władysław Korzeniowski
Wiceprezes: Romuald Szeremietiew
Sekretarz: Alicja Szóstka
Członkowie zarządu: Andrzej Czajkowski, Bohdan Urbankowski

Rada Nadzorcza:
Prezes: Janusz Odrowąż-Pieniążek
Członkowie rady: Dorota Godlewska, Stefan Orkwiszewski

za swoją twarz człowiek jest w pełni odpowiedzialny po czterdziestce

przez: sowa magazyn europejski (w dniu:: Sat Mar 13 12:55:24 PST 2010)

Mówi się, że kobieta osiąga pełnię osobowości w wieku 21 lat, a mężczyzna w 27 roku życia, a ja Ci powiadam, że za swoją twarz człowiek jest w pełni odpowiedzialny po czterdziestce; do tego czasu twoja twarz jest efektem tego, co młodość, dojrzewanie i dorosły wiek wyczyniają w różnych okolicznościach z tym, co odziedziczone.

http://jung.blox.pl/2010/03/Jak-wyraz-twojej-twarzy-zdradza-twoje-uczucia.html
http://www.shtyle.fm/diaryEntry.do?id=46298
sobota, 27 września 2008
Herrn Hajo Jahn, Danke,wir informieren gerne darüber, was die Schuler für uns auch machen

 

----- Original Message -----
Sent: Saturday, September 27, 2008 4:39 PM
Subject: Danke,wir informieren gerne darüber, was die Schuler für uns auch machen;

Ich warte auf Ihre Mitteilungen, die in 5 Gruppen an 14.000 Empfängern in mehreren Ländern versendet werden, LG sk

http://groups.google.de/group/sowa-frankfurt/browse_thread/thread/582db6acd89387dc?hl=pl

„Zweiseelenstadt“

6. ELS-Almanach als Dokumentation des XI. Forums in Wroc³aw, Polen –

mit einer “Liebeserklärung an Else Lasker-Schüler“ von  Elfriede Jelinek

 Wrocław/ Breslau. Die „Zweiseelenstadt“ der Polen von heute und der Deutschen von gestern war 70 Jahre nach den Bücherverbrennungen von 1933 Veranstaltungsort des XI. Else-Lasker-Schüler-Forums im Oktober 2003. Das Taschenbuch mit rd. 300 Seiten ist in erster Linie eine Dokumentation der Vorträge und Lesungen bekannter Autoren und renommierter Wissenschaftler beider Nationen in Wrocław– ein aktuelles Breslau-Buch, etwa wenn Jürgen Serke die Dichterin ELS und die Breslauerin Edith Stein als „Bräute des Herrn“ porträtiert.

Die Literaturnobelpreisträgerin Elfriede Jelinek ist mit einer „Liebeserklärung an Else Lasker-Schüler“ vertreten, ihrer Dankesrede aus Anlass der Entgegennahme des Else-Lasker-Schüler-Dramatikerpreises (Rheinland-Pfalz).

Prof. Wolf Erlbruch hat wie bei den Almanachausgaben zuvor das Cover gestaltet.
Titel der Beiträge und ihre Verfasser:

Ankunft des Ostens in Europa. Angst und Hoffnung der Deutschen – Hoffnung und Angst der Polen  - Henryk Waniek; Jüdisches Breslau im 20. Jahrhundert - Blüte, Zerstörung und Neubeginn  - Karol Jonca; Ungebetene Gäste im christlichen Haus  - Anna Wolff-Poweska; Die Zukunft der Vergangenheit - über die Deutschen - Krzysztof Ruchniewicz; Warum Wroclaw auch Breslau ist“ -  Marek Zybura; Zweiseelenstadt - Breslaw - Matthias Kneip; Utopias Steine - Hasia Berliner; Dietrich Bonhoeffer und Jochen Klepper. Parallele Biografien. Widerstand und Untergang im Nationalsozialismus - Klaus Goebel; Jugend in Breslau. Armin T. Wegner und Günther Anders – zwei deutsche Wege - Jörg Aufenanger;  Der Schmerz der Lust" – Wojchiech Kunicki; Die Bräute des Herrn. Edith Stein und Else Lasker-Schüler" - Jürgen Serke; „Die Unvergänglichkeit des Vergänglichen - Jürgen Serke; Von Grossvätern...(aus einem unveröffentlichten Roman) - Klaus Rohleder; Holtei" - Marek Sniecinski; Daniel Casper von Lohenstein – Hansgünther Heyme; August Scholtis" -  Marek Zybura; Alfred KERR - Jürgen Serke; Fotos mit Text (Kerr-Abend mit Mario Adorf in Synagoge) - Helga von Löwenich, Ingrid Winzer; "Rezeption deutscher Literatur in Polen"   - Karol Sauerland; Rezeption polnischer Literatur in der DDR"  - Henryk Bereska; Deutsche Polenbegeisterung - Matthias Buth; „Else und Ferdinand als Brückenbauer“ - Kurt Schnöring; Straßburg an der Oder in einem kolonisierten Staat – Hajo Jahn; Liebeserklärung an Else Lasker-Schüler - Elfriede Jelinek; Die Warum-schreibst-du-Frage - Claudius Lünstedt.
Hajo Jahn (Hg.) „Zweiseelenstadt“,                 
Else-Lasker-Schüler-Almanach, ca. 200 S.,
Peter Hammer Verlag, ISBN 3-7795-0016-7, 18,- € -
für Mitglieder 10,- € + 2,- € Versand.
Zu bestellen über:
Else-Lasker-Schüler-Gesellschaft e.V.
Herzogstr. 42
D-42103 Wuppertal
http://de.groups.yahoo.com/group/kulturzentrum/message/135

http://de.groups.yahoo.com/group/kulturzentrum/message/934

poniedziałek, 08 września 2008
ks. Józef Wilk SDB: Dziś trzeba na nowo odkrywać wartość patriotyzmu, jego znaczenie dla naszego bytu narodowego

ks. Józef Wilk SDB

(...)  Nowe generacje Polaków wzrastają w kontekście jakiejś pustki, wykorzenienia i totalnego wręcz braku wrażliwości na to, co znaczy "ojczyzna", służba ojczyźnie, poświęcenie dla niej czy po prostu "miłość ojczyzny". Na dowód tego wystarczy przypomnieć wyniki sondażu: jakże zastanawiająco duży procent młodych ludzi jest zdania, że może ułożyć swoje życie, szukać swojego miejsca poza Polską, i to bez większych oporów, oznak smutku czy wahania. A gdy to wszystko zestawić z postawami pokoleń okresu zaborów, II wojny światowej czy powstania warszawskiego?

Należy przy tym z naciskiem podkreślić, że miłość ojczyzny nie ma nic wspólnego z nacjonalizmem i szowinizmem, gloryfikującym w sposób ciasny i ślepy to, co własne, nie ma nic wspólnego z egoizmem narodowym, poszukującym korzyści jedynie dla siebie, bez liczenia się z innymi, i często połączonym z pogardą dla innych. Fanatyczny nacjonalizm, który sieje nienawiść, gloryfikuje przemoc i nietolerancję, żąda ekspansji, jest niezgodny z zasadami moralności i został zdecydowanie potępiony również w nauce Kościoła.

Dzięki naszej patriotycznej tradycji, która jest swoistym zapisem ducha i charakteru polskiej szkoły, jest też swoistą syntezą polskiej myśli oświatowej, łączącej w sobie zarówno tradycję, jak i wymogi współczesności i otwarcie na przyszłość, polska szkoła staje się klarownym miejscem formowania intelektualnego i duchowego młodych pokoleń Polaków, miejscem, które niezależnie od konkretów, osadzone jest głęboko w tym, co wspólne. Dzięki temu każda szkoła uzyskuje swoją tożsamość. Właśnie ochrona tożsamości polskiej szkoły jest tu najważniejszym motywem. Tożsamość ta wyrasta z tego, co zawarte jest w całym dorobku polskiej myśli oświatowej. Ta wielka i wspaniała spuścizna nie może być przedmiotem skazanym na przechowanie w muzeum. Trzeba z niej czerpać, bo - jak mówi Ojciec Święty - "tym, co o nas stanowi, jest nasza kultura".

Tylko w tym kontekście konkretni wychowawcy i wspólnoty wychowawcze mogą się określić i weryfikować pod kątem osadzenia się w tej spuściźnie i jej wierności. Motyw wierności naszej tradycji jest dla nas w Polsce niezmiernie ważkim problemem. Musimy nieustannie mieć na uwadze nasze doświadczenie dziejowe, w którym zapisane jest, że dzięki kulturze przetrwaliśmy jako naród. To było tak, jak mówił Jan Paweł II: "Jestem synem tego Narodu, który przetrzymał najstraszliwsze doświadczenia dziejów, którego sąsiedzi wielokrotnie skazywali na śmierć, a on pozostał przy życiu i pozostał sobą. Zachował własną tożsamość (...) nie w oparciu o jakiekolwiek inne środki fizycznej potęgi, ale tylko w oparciu o własną kulturę"[23]. Kim będziemy, kim będzie nasza młodzież, jeżeli siebie i ją oderwiemy od tych korzeni? (...)

http://cywilizacja.ien.pl/?id=83

Szczęść Boże,
 
z miłą chęcią chcielibyśmy wysyłać nasz biuletyn w rytmie jeden dziennie, ale my wydajemy go i wysyłamy raz na 2 miesiące pocztą polską, obecnie postanowiliśmy wysyłać w wersji pdf. Ewentualnie możemy wysyłać niektóre artykuły z naszego kwartalnika Cywilizacja. Mam pytanie odnośnie liczby odbiorców, jak wielu ich jest? Polecam Panu, a także wszystkim zrzeszonym w Państwa Grupie mailingowej naszą księgarnię internetową, zawiera ona bardzo wartościowe książki. Pozdrawiamy.
 
Z poważaniem
 
Grzegorz Frejlich

sobota, 23 sierpnia 2008
Michelangelo-Kunstportal für Europa: Jan Matejko, Poland

Jan Matejko

Country: Poland
Century: 1800 - The 19th Century
Art Period:

The XIX Century Painting

File name: 44_Poland- XIX Century- Jan Matejko 2008r_the battle of grunwald.bmp

Description of the material:

„The Battle of Grunwald” is an oiled Picture at the size of proportions: 426cm/987cm

Contextualisation Of the source:

The picture ”The Battle of Grunwald” remains In the National Museum In Warsaw. It can be also observed on many net pages after filling In the password: “Jan Matejko” or “The National Museum in Warsaw”.

Interpretation of the source:

„The Battle of Grunwald” presents the battle in 1410 between the Cross Knights’ State and the Polish- Lithuanian troops led by the King Wladyslaw Jagiello. The battle with a great memorable Polish victory. This event remains still a great glory of the Polish nation.

http://michelangelo.pixel-online.org/artist_scheda.php?art_id=44
Kunst im europäischen Raum ist das Leitthema des Projekts "Michelangelo". Beteiligt sind sechs europäischen Länder (Italien, Bulgarien, England, Portugal, Polen und Deutschland). Ziel ist die Entwicklung und der Aufbau eines Internet-Portals für "European fine art". Die wichtigsten nationalen Kunstwerke der beteiligten Staaten aus den zurückliegenden zehn Jahrhunderten werden ausgewählt, Darstellung und Informationen werden pädagogisch nutzbar aufbereitet. Auf deutscher Seite ist an diesem Projekt das Zentrum für empirische pädagogische Forschung (zepf) der Universität Koblenz-Landau, Campus Landau beteiligt.

Das Projekt startete im Dezember 2007. Jetzt können Interessierte das Anwachsen des Datenbestandes "mitverfolgen" und das Portal unter der Adresse: http://michelangelo.pixel-online.org/ besuchen. Dort finden Kunsterzieher und künstlerisch interessierte Laien Beispiele der "European Fine Art" aus den verschiedenen Epochen und Jahrhunderten sowie bewertete Quellenangaben zu Online-Ressourcen, die in der Arbeit mit Schülerinnen und Schülern an kunsthistorischen Inhalten genutzt werden können.


2009 werden über die Online-Zusammenarbeit der in das Projekt eingebundenen Lehrkräfte Lerneinheiten entstehen, die eine direkte Verwertung im Kunstunterricht gestatten. Sämtliche Arbeiten werden unter dem Dach des "Michelangelo-Portals" veröffentlicht. Ziele dieses Projekts sind jedoch nicht nur der Aufbau des Portals und die Erarbeitung der "Lerneinheiten", sondern vor allem die Zusammenarbeit von Lehrkräften über die Ländergrenzen hinweg. Im September 2009 wird der Projektabschluss mit einem Workshop aller beteiligten Lehrkräfte in Florenz abgerundet.

Doris Jäger-Flor, Dipl.-Psych.
Zentrum für empirische pädagogische Forschung
Universität Koblenz-Landau, Campus Landau
Bürgerstr. 23
76829 Landau
Fon: 06341-906-194
Fax: 06341-906-166
E-Mail: jaeger-flor@zepf.uni-landau.de

Homepage zepf: http://www.zepf.uni-landau.de/


Bernd Hegen, Referat Öffentlichkeitsarbeit
Universität Koblenz-Landau
22.08.2008

piątek, 16 maja 2008
Stafan Kosiewski: KTO STANAŁ NAD BRZEGIEM, U ZRODŁA

KTO STANAŁ NAD BRZEGIEM, U ZRODŁA

von kultur @ 2008-05-16 - 01:44:17
Od mienie pożydo...

Na gwałt potrzeba tablic ku pamięci tablic;
jak namiotów używa lud wędrujacy  dla osiodłania cudu
a osiadły w domach modlitw poleruje naród
ogładę niespokojnych spod byka spojrzeń,

Tak potrzeba, by pamięć o ludziach i dziełach
pozostawała w użyciu, jak chusteczka do nosa zawiązana na dobre;
jeden supełek dla Bellmera, drugi dla Andrzeja, a trzeci...
bo pamięci o ludziach i dziełach należy używać na codzień

/Jerzemu Lewczyńskiem, fotografikowi,
w Gliwicach, przy ul. Kozielskiej,
na chusteczce zamiast tablic/
http://s.blox.pl/html/1310721,262146,21.html?286899

http://mysowa.blog.de/2008/05/15/kto-stanaa-321-nad-brzegiem-u-zroda-321--4179822

środa, 27 lutego 2008
z mysla o osobach chcacych pisac po polsku z uzyciem polskich "ogonkow" ale z jakiegos powodu niemajacych takiej mozliwosci

----- Original Message -----
From: Polszczyzna (dot) INFO
To: kosiewski@claranet.de
Sent: Wednesday, February 27, 2008 7:25 PM
Subject: ***SPAM*** Polonizator

Pozdrawiamy i pozwalamy sobie zwrocic uwage na maly, ale mamy nadzieje uzyteczny, serwis:
       
       
http://polszczyzna.info/polonizator
       
ktory powstal z mysla o osobach chcacych pisac po polsku z uzyciem polskich "ogonkow" ale z jakiegos powodu niemajacych takiej mozliwosci. Dzialanie jest proste: wpisuje sie do okienka tresc, a po nacisnieciu przycisku "popraw", w drugim okienku pojawia sie tekst uzupelniony o ogonki. Mozna go skopiowac i uzyc.
Powody powstania serwisu podaje:
       
       
http://polszczyzna.info/disclaimer
       
Zyczymy powodzenia
Zespol polszczyzna.info
       
===
        In English:
       
Here is a small yet useful tool for those who need to add Polish diacritics to the text missing them:
       
       
http://polszczyzna.info/polonizator
       
       
Enjoy
Polszczyzna.info team

Ta stronka powstała zainspirowana kłopotami zagranicznych użytkowników serwisu Nasza Klasa. Niektórzy z nich odczuwają brak polskich liter na klawiaturze, a nie potrafią lub nie mogą rozwiązać tego problemu na swoim komputerze.

Autorzy strony nie biorą żadnej odpowiedzialności za ewentualne zmiany słów prowadzące do nieporozumień oraz ich ewentualnych materialnych konsekwencji.

UŻYTKOWNIK korzysta z efektu korekty na własną odpowiedzialność i POWINIEN PRZECZYTAĆ POPRAWIONY TEKST przed zrobieniem z niego użytku...

Maksymalna długość tekstu, jaki można jednorazowo spolonizować, to 3500 znaków.

środa, 06 lutego 2008
tw "Zbyszek" 31497 Pytasz Marek s. Mariana

kapusie muszą być nazwani po imieniu, bo generałowie SB mają emerytury, a ofiary SB nic

a Pan ma emeryturę i nie chce znać kombatantów, którzy walczyli dla Pana o wolną Polske przeciwko żydokomunistycznej Służbie Bezpieczeństwa, która założyła sobie niejeden portal, jak chirurg zakłada do ropiejącej rany sączki, żeby kontrolować gojenie się ran

Pokaż profil

Henryk O...ek
Wadowice
Napisz wiadomośćPokaż znajomych
(132)
Zapraszam do rekonstrukcji: grupa K-8 ,K-7 też moze być,a nawet cały rocznik: początek studiów w Sosnowcu 1977, a z ukończeniem różnie bywało...Opiekun K-8 dla przypomnienia Marek Pytasz.No to panie i panowie z polonistyki 1977, gdziekolwiek i jakkolwiek TERAZ jesteśmy-POŁĄCZMY SIĘ!!!!!!!!!!!!

tw "Zbyszek" 31497 Pytasz Marek s. Mariana

pytasz mnie, czy to Profesor Marek Pytasz z Fiilologii Polskiej na Uniwersytecie Sląskim?


Kazimierz Switoń ujawnia nazwiska kapusiów Służby Bezpieczeństwa w Katowicach

http://ex.blox.pl
http://nasza-klasa.pl/school/116654/2/forum/1?find=last#post3
czwartek, 24 maja 2007
Bankowa

Do Kierownika Urzędu do Spraw Kombatantów i Osób Represjonowanych

Pana Janusza Krupskiego

 wysłuchaj

Szanowny Panie Ministrze,
(...) Przesyłam w załączeniu fotografię budynku stojącego w Katowicach przy ul. Bankowej, w którym Rzecznik Dyscyplinarny Rektora Uniwersytetu Sląskiego przesłuchiwał mnie w 1977 roku, bo zainicjowałem w Sosnowcu małą akcję protestacyjną, bez większego znaczenia, ale moje koleżanki oraz koledzy zaczęli już zbierać podpisy w naszym środowisku. Było to na papierze i na znak protestu,  miało służyć Wolności Obywateli, budowaniu niezależnego środowiska, zostało przeze mnie wysłane w różne miejsca.
 
Powiedziałem temu człowiekowi, że nie mam złudzeń, wiadomo mi o tym, że on ma wyrzucić mnie ze studiów, bo to jest akcja represyjna Służby Bezpieczeństwa w stosunku do mojej osoby.  Wtedy ten człowiek z cenzusem zapytał mnie, czy ma  to zaprotokołować, co powiedziałem.  Zaskoczony jego grą zapytałem: - A co pan radzi? Na to on wzruszył ramionami. Nie dostrzegłem wtedy potrzeby utrwalania przez niego prawdy w protokole mojego przesłuchania.  Zrodziła się myśl, że jeśli da się spokój, to oni też dadzą, ale tak się nie ziściło (...).
---
Nasze protesty, potyczki w PRL-u z góry były skazane na przegraną, a jednak podejmowaliśmy je. Nie dlatego, że nie potrafiliśmy realnie określić swoich szans. Decydowaliśmy się na sprzeciw także dlatego, aby nie zapomnieć, żeby trwać.  "Zeby naszym dzieciom żyło się lepiej" - jak mówił Arbuzow w "Mieście o świcie", jednoaktówce, którą wystawiłem wespół z innymi w sosnowieckiej szkole średniej. Tymczasem dzieci nasze w Katowicach zamiast rozczytywać się w "Obronie Sokratesa"  dostają do czytania w gazecie uniwersyteckiej tego samego uniwersytetu, któy już raz okazał się obłudny i nieludzki, dyrdymalki faceta, który bierze w obronę kapusia kapuścińskiego zamiast szczerze wyznać, dlaczego wnioskował, żeby mu przyznać doktorat honoris causa (...).
| < Listopad 2017 > |
Pn Wt Śr Cz Pt So N
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30      
Zakładki:
EU-Fotos
FREUNDE - PRZYJACIELE
IN POLEN - W POLSCE
KOSIEWSKI
Księga - Gästebuch
KULTUR
LITERATUR
Narodowi socjaliści - komuniści - inne
NASZE - UNSERE
POLONIA i Polacy za granicami RP
SOWA
SOWA RADIO
SOWA VIDEO
UNIA & POLSKA
YES - POLAND
Nasza Czeladź

Utwórz swoją wizytówkę kosiewski.
Add me to your address book